11 Aralık 2009 Cuma

STOCKHOLM - İSVEÇ / SWEDEN

DOĞAYLA BARIŞIK BİR BAŞKENT : STOCKHOLM 3KANAL GEZİLERİ

Bugün Stockholm'de son günümüz. Günü Gamla Stan ve çevresindeki hediyelik eşya dükkanlarında alışverişle geçiriyoruz.İsveç'in ulusal içkisi Absolut vodka almak istiyoruz ama marketlerde bulamıyoruz. Sonra öğreniyoruz ki İsveç'te alkollü içecekler belli merkezlerde kurulan ve sadece alkollü içki satan dükkanlarda satılıyor. 18 yaşından küçüklere içki satışı yok. En yakın alkollü içki satış yerini öğreniyoruz. Ama sonuç hayal kırıklığı. Vergilerden dolayı içki fiyatları korkunç yüksek. Alışverişimizi havaalanına erteleyip çıkıyoruz.Öğle yemeği sonrası otelimize dönüyoruz. Akşama yaklaşık iki saat sürecek tekne turu var.Otelimize yakın bir iskeleden iki tekneye yerleşiyoruz. Panaromik bir teknedeyiz. Yerel rehberimiz bilgi veriyor. Bz bir yandan çevreyi izler bir yandan fotoğraf çekerken bir yandan da rehberimizi dinliyoruz. Stockholm kanallarla denizin bir birine karıştığı labirenti andıran kanallarla çevrili bir sular kenti. Neresi deniz neresi kanal kestiremiyoruz.

Bir ara çok dar ve sığ bir kanaldan geçiyoruz. Bu sırada teknede şampanya ve fıstık servisi yapılıyor.

Kanal gezimizi sade ama şık bir restoranda müzik eşliğinde aldığımız akşam yemeği ile tamamlıyoruz. Geyik etini tadıyoruz ama bizim damak zevkimize uymuyor.

Bizi almaya gelen otobüslerimizle otelimize dönüyoruz. Yarın bu soğuk ama güzel şehre veda edeceğiz.