12 Aralık 2009 Cumartesi

NOU CAMP, BARCELONA - İSPANYA / SPAIN

FUTBOLUN MABEDİ: NOU CAMP

Nou Camp, Barcelonanın futbol mabedi. Daha önceleri yazmayı düşünmüştüm ama arşivimde fotoğraflarını bulamamıştım. Dün Muğla fotoğraflarını ararken hiç alakasız bir dosyanın içinden ilk kez 2007 de gittiğimde çektiğim Barcelona fotoğraflarını buldum. İki yazımda sizlerle Nou Camp ve La Pedrera’yı paylaşacağım.

Kongrenin boş bir günü olan Cumartesi sabahı kahvaltıdan sonra futbola meraklı beş arkadaş, kız arkadaşlarımızı atlatıp rehberimizden nasıl gideceğimizi öğrenip yola düşüyoruz. Metro ile yaptığımız 10 dakikalık yolculuktan sonra Nou Camp’ın olduğu semte varıyoruz. Metro istasyonundan çıkınca birisine sorup bir beş dakika daha yürüyerek Nou Camp’ı buluyoruz. İlk izlenimimiz çok etkileyici değil. Geniş otopark alanı bakımsız ve kirli. Bilet gişesinden 11.00 € vererek müze ve tur biletimizi alıyoruz.

Müzenin girişinde tarihi Barcelona Deplasman otobüsü ve içinde ünlü oyuncuların maketleri bizi karşılıyor. ( Benzer bir otobüs İzmir’de Göztepe Gürsel AKSEL Stadının bahçesinde de duruyor ama, hurda olarak )

Müzenin girişinden itibaren farkı hissediyoruz. Tertemiz bir giriş bizi karşılıyor, kordonlarla ayrılmış tur yolu sizi yönlendiriyor. Önce soyunma odalarına geliyoruz. Daha sonra geniş bir çıkış tünelinden sahaya doğru ilerliyoruz. Sağ tarafta küçük bir şapel var. Üç adım sonra yeşil çimlerdeyiz. Yemyeşil çimler, bordo mavi tribünler çok etkileyici. Cruyff gibi nice ünlü oyuncuların top koşturduğu çimlerin üzerinde yürümek, boş tribünlerle de olsa aynı atmosferi paylaşmak farklı bir duygu.

Tekrar çıkış tünelinden içeri giriyoruz. Sponsorların logolarıyla süslenmiş büyükçe bir basın odasına geliyoruz. Maçtan sonraki yorumlar, kulüple ilgili diğer basın açıklamalarının yapıldığı yer burası. Basit ve sade.. Bir kat yukarı çıkıyoruz. Bu kez şeref tribünündeyiz.

Şeref tribününden sonra asansöre biniyoruz ve beş kat yukarı çıkıyoruz. Burası sahaya tamamen hâkim olan basın tribünü. Basın tribünün karşısındaki demir kapıdan içeri giriyoruz. Hafif meyilli bir yolda ilerleyerek Müze bölümüne geliyoruz. Barcelona FC nin kurulduğu günden bu yana kazandığı kupalar, madalyalar, tarihi formalar, toplar ayakkabılar ve eşyaların sergilendiği bir müze. İyi planlanmış geniş bir alana yayılmış. Bir bölümde çeşitli spor dergilerinde yayınlanmış fotoğraflar büyük boyutlarda sergileniyor. Çok güzel fotoğraflar var. Yıllara göre futbol takımı kadrolarının sergilendiği bir bölümde tanıdık bir isme rastlıyoruz. Türk bayrağı yanında Rüştü RENÇBER.

Çıkışa yakın bir yerde bir sezon önce şampiyon olmuş takımın gerçek boyuttaki fotoğrafı yanında size ayrılmış bölüme geçip takımla birlikte bir hatır fotoğrafı çektirebiliyorsunuz. Tabii ücreti karşılığında. Parkur, müzeden sonra sizi doğrudan Barcelona ürünlerinin satıldığı mağazaya götürüyor. İki katlı çok büyük bir mağaza. Barcelona renkleri ile hazırlanmış çocuk emziğinden bornoza yüzlerce ürün var. Bir şey almadan çıkmanız imkânsız. Biz de kendimize göre bir şeyler alıp turumuzu tamamlıyoruz. Müzeden çıkınca dışarıdaki fast food restoranda oturup hem karnımızı doyuruyoruz hem de dinleniyoruz.

Keyifli bir yarım gün geçirdik. Artık televizyonda Barcelona’nın Nou Camp’daki maçlarını farklı bir gözle izliyorum. Çocuklarıma diyorum ki “ Ben de bir zamanlar bu çimlere çıktım!